Jak wykonać nadruk na koszulce?

Jak wykonać nadruk na koszulce?

Oryginalny nadruk na t-shircie jest łatwiejszy do wykonania, niż sądzisz. Oto główne techniki tworzenia nadruków na koszulkach. W jaki sposób je wykonać? Czym jest sublimacja, a czym sitodruk? Która z metod jest najdroższa? Przy której stosuje się maszyny? Sprawdzamy w naszym artykule. Zapraszamy do jego lektury i poszerzenia swojej wiedzy!

Jakie są popularne techniki nadruku na koszulki?

Do najpopularniejszych metod nadruku na tkaninach zalicza się:

  • druk DTG,

  • sitodruk,

  • sublimacja,

  • subli-flock,

  • termonadruk,

  • komputerowy haft.

Folia, a więc termotransfer

Metoda nadruku polecana w przypadku sprawdzenia, jak projekt się w rzeczywistości przedstawia. Można wówczas zamówić próbną sztukę. Technika zakłada zastosowanie gładkiej folii flex lub flock. Cechuje się meszkową strukturą. Nadruk może być drukowany na bawełnie czy poliestrze. Przy tym ostatnim i połączeniu z folią flex konieczne jest zastosowanie specjalnej folii z blockerem. W ten sposób chroni się przez wymieszaniem kolorów. Projekty najlepiej, aby były proste. Części grafiki wycina ploter. Potem są ręcznie wybierane i wgrzewane na termotransferowej prasie. W związku z tym zdecyduj się na:

Przeczytaj również: Od czego zależy wytrzymałość nadruku na odzieży?

  • napisy,

  • logotypy,

  • graficzne sygnety.

Sitodruk

Technika sitodruku sprowadza się do znakowania specjalnymi farbami odzieżowymi. Proces poprzedza przygotowanie i naświetlenie matryc. Każdy kolor oznacza oddzielną matrycę. W związku z tym im więcej jest kolorów, tym więcej zapłacisz. Potem dobiera się właściwe mieszanki farb. Używa się następnie maszyn do nadruku na koszulkach. Mogą być one automatyczne lub ręczne. Później przeprowadza się suszenie.

Sublimacja

Sublimacja to dobry pomysł przy odzieży sportowej. Inaczej niż folia, nie krępuje ruchów i jest niewyczuwalny. W ten sposób ubranie zachowa swoje właściwości oddychające. Zaletą tej metody jest opcja drukowania wielokolorowych i skomplikowanych projektów. Gwarantuje ponadto trwałość – odzież może być prana w wysokich temperaturach, może być gnieciona czy rozciągana.

Połączenie cięcia ploterowego i sublimacji stanowi metoda subli-flock. Sprawdzi się przy niewielkim nakładzie, skomplikowaniu projektu czy bawełnianej koszulce. Wykonuje się w tym celu zadruk specjalnej folii. Nacina się ją ploterem.

DTG, czyli druk bezpośredni

Nadruki na koszulkach można także wykonać poprzez druk cyfrowy, a więc bezpośredni. Nadruk przeprowadza się bezpośrednio na materiale. W drukarce układa się koszulkę, a potem nakłada się na nią tusz. Rozwiązanie tego typu jest polecane przy trudnych projektach. Pozwala przełożyć bitmapę o zaawansowanym skomplikowaniu. Zaletą tej techniki jest możliwość wykonania na bawełnianej odzieży.

Laser

Specjalny laser pozwala na druk od 1 sztuki. Możliwy jest przy tym nadruk wielokolorowych i skomplikowanych projektów. Pozwala na drukowanie na większości kolorowych materiałów, a więc na bawełnie, poliestrze czy mieszankach. Znakuje się przy tym trudno dostępne miejsca czy czapki. Warto wiedzieć, że na kolorowych ubraniach z poliestru barwy nadruku mogą się wymieszać z kolorem materiału. Są także podatne na uszkodzenia.

Papier transferowy

Technika ta jest prosta i gwarantuje wykonanie odpowiedniego nadruku na koszulki. Proces sprowadza się do wydrukowania aplikacji, którą zamierzasz przenieść na materiał. Do tej metody będziesz potrzebować:

  • bawełnianego t-shirtu,

  • drukarki – atramentowej lub laserowej. Może być kolorowa lub monochromatyczna,

  • żelazka,

  • papieru transferowego – dopasowany do typu oraz barwy tkaniny – odpowiada za przeniesienie wydruku na inną powierzchnię.

Przygotuj plik z grafiką lub napisem do drukarni koszulek. Wybierz się do firmy oferującej nadruki na koszulkach. Grafikę przygotuj tak, aby została utworzona w postaci lustrzanego odbicia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.